Eerder dit jaar verschenen video’s uit Turijn waarop was te zien hoe een deel van het wagenpark van Cristiano Ronaldo in een vrachtwagen werd geladen. Dit waren de eerste tekenen dat er een breuk tussen Ronaldo en Juventus aan zat te komen. En inderdaad, later werd zijn transfer naar Manchester United aangekondigd. Het lijkt er gelukkig niet op dat hij zijn auto’s naar Engeland heeft verscheept, want het heeft er alle schijn van dat hij er niet mee mag rijden.

Ene Ralf Rangnick zwaait nu met de scepter bij Manchester United en de Duitser is niet alleen streng op het veld, ook daarbuiten. Bij zijn eerdere club RB Leipzig droeg hij alle spelers op om niet meer in de eigen auto’s naar de training te komen. In en rond Leipzig moesten ze gewoon met de bedrijfsauto’s van de club rondrijden. Dat zou betekenen dat het wagenpark van Ronaldo, wat zo’n 20 miljoen euro waard zou zijn, voorlopig stil blijft staan. Dat denkt in ieder geval het Engelse The Mirror.

Welke auto’s rijden de spelers van Manchester United?

Dat is nog even de vraag. De sponsor van Manchester United is Chevrolet. De Amerikaanse autobouwer levert in Europa officieel alleen maar de Corvette Stingray, dus niet echt een onopvallend voertuig. Momenteel rijdt Ronaldo naar de club in een Lamborghini Urus – minimaal net zo opvallend dunkt ons. Overigens zal het waarschijnlijk zo zijn – als het verbod er komt – dat hij buiten de trainingen wel gewoon in zijn auto’s mag rijden.

Lees ook: Dit zijn de auto’s van Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo heeft nogal wat auto’s. Naast de standaard Ferrari’s en Lamborghini’s zou de voetballer een Bugatti Centodieci hebben van 8 miljoen euro. Of die van hem ook wit is, zoals op de foto’s, is niet bekend. Overigens komt het meer voor dat clubs eisen stellen aan het vervoer van de spelers. FC Bayern gaf Kingsley Coman 50.000 euro boete voor het verschijnen in de verkeerde auto.