De nieuwe Ford Tourneo Connect: Thee met bratwurst

De nieuwe Ford Tourneo Connect: Thee met bratwurst

Fords nieuwste creatie op het gebied van bedrijfswagens is hier! De Ford Tourneo Connect is ter wereld gebracht op een voor Ford ondertussen bekende manier. Namelijk door samen te werken met Volkswagen.

Spiegeltje spiegeltje aan de wand

Ford werkt al vaker samen met Volkswagen op het gebied van bedrijfswagens. Zo hebben we nu de Tourneo Connect die is gebaseerd op de Volkswagen Caddy. Maar, de nieuwe Transporter wordt waarschijnlijk gebaseerd op de nieuwste Transit Custom. Daarnaast gaat Volkswagen haar nieuwe Amarok baseren op de nieuwe Ford Ranger.

Qua uiterlijk is de Ford Tourneo Connect aan de achterkant duidelijk te herkennen als zijnde het achterneefje van de Caddy. De achterlichten zijn wel veranderd ten opzichte van de Caddy, de Tourneo Connect heeft zelfs een volledig andere achterklep.

De voorkant is meer Ford dan de achterkant. Zo heeft de Ford Tourneo Connect een hele Ford-achtige snuit, wij vinden hem zelf erg lijken op de nieuwe Explorer. De gehele voorkant is anders dan die van de Caddy, denk hierbij aan de grille, lichten en motorkap.

De snoet van de Tourneo Connect is echt Ford
De snoet van de Tourneo Connect is echt Ford
De achtekant toont overeenkomsten met de Caddy
De achtekant toont overeenkomsten met de Caddy

Harttransplantatie

Als krachtbron kan je drie dingen kiezen. Twee diesels, eentje met 112 pk en 280 Nm en zijn grote broer met 122 pk en 320 Nm. Ook kan je kiezen voor de 1.5 liter viercilinder. Deze heeft 114 pk en 220 Nm en wordt een ‘Ecoboost’ genoemd. Dit klopt echter niet, aangezien het gewoon een TSI-blok van Volkswagen is. Als dit een toets was, had de Ford Tourneo Connect nu een 1 als gevolg van spieken.

Alle blokken worden aan een handbak met zes versnellingen gehangen. Tegen een meerprijs kan je kiezen voor een zeventraps automaat, tenzij je vierwielaandrijving wil hebben. In dat geval moet je kiezen voor de 122 pk diesel met vierwielaandrijving en handgeschakelde zesbak. Vierwielaandrijving is niet te combineren met een automaat.

Het interieur van de Tourneo Connect is een op een overgenomen van de Caddy
Het interieur van de Tourneo Connect is een op een overgenomen van de Caddy

De keuze is reuze

Er komen vier verschillende uitvoeringen van de Tourneo Connect. Een opvallende is de Sport, deze wordt standaard geleverd met een 10,25 digitaal klokkenscherm, en ledlampen aan de voorkant. Deze klokken kan je ook krijgen in de Titanium en de Active, maar dan moet je wel meer centjes betalen.

Standaard krijg de Sport ook een 10-inch infotainmentscherm, net als de Active en de Titanium. De Trend krijg slechts een 8,25 inch scherm, maar met iets meer bijbetaling kan je ook de grotere versie krijgen. De Active is de outdoor-achtige variant van het kwartet. Deze krijgt dingen zoals aluminium details en plastic randjes.

De Ford Tourneo Connect zit standaard al bomvol met veiligheidssystemen, maar er zijn ook hopen vol opties waaruit je kan kiezen. De Ford Tourneo Connect komt aan het begin van 2022 op de Europese markt. Hij komt echter niet naar de Nederlanden, net als de personenCaddy. De Transit Connect, de bestelvariant van de Ford Tourneo Connect, krijgen we waarschijnlijk wel.

Kies je rot met de nieuwe Tourneo Connect uitvoeringen
Kies je rot met de nieuwe Tourneo Connect uitvoeringen

Het bericht De nieuwe Ford Tourneo Connect: Thee met bratwurst verscheen eerst op www.dagelijksauto.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *