Elektrische Opel Manta GSE heeft een handbak

We zijn het helemaal met je eens: een handbak heeft niets te zoeken in een elektrische auto. De meeste elektrische auto’s hebben überhaupt niet meer dan één versnelling nodig (de Taycan Turbo S is bijvoorbeeld een uitzondering). En toch vinden we dit gaaf. Opel bouwde een Manta uit de jaren zeventig om tot elektrische auto, en liet daarbij wel de handbak met vier versnellingen zitten. Geen zin om te schakelen? Geen probleem: dan laat je de auto in zijn vier staan. De elektromotor in de Opel Manta GSE produceert genoeg koppel om de auto vanuit stilstand in z’n vier te laten optrekken.

Specificaties Opel Manta GSE

Opel monteert een elektromotor met 147 pk en 255 Nm. Volgens het merk is dit de krachtigste Manta A die ooit door Opel gebouwd is. Oorspronkelijk produceerde een viercilinder 105 pk. De accu meet 31 kWh waardoor de Manta zo’n 200 kilometer kan rijden op één lading. Opladen doet de Manta met een snelheid van 9,0 kW en het kost je dus zo’n vier uurtjes om de accu vol te krijgen.

Het uiterlijk

De elektrische Opel Manta GSE draagt de nieuwe familieneus van Opel. Waarom het nieuwe gezicht hem zo goed staat? De Opel Manta diende als inspiratie voor het familiegezicht dat je nu op nieuwe Opels ziet. Binnenin monteert Opel het dashboard uit de nieuwe Mokka-e. De groene lakkleur van de Mokka zou waarschijnlijk vervelende associaties (asociaalties?) oproepen met een bepaalde Nederlandse cult-film. Daarnaast zijn er nieuwe achterlichten en 17-inch velgen van Ronal.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *