Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2: Countach-achterlichten

De ultieme ode aan de Lamborghini Countach zou een nutteloze V-spoiler zijn. Een slecht bewaard geheim is dat de vleugel achterop de Countach LP500S enkel gewicht en luchtweerstand toevoegde, en hij blokkeerde het toch al minimale zicht naar achteren. Hij had geen enkel aerodynamisch effect, althans niet in z’n voordeel. Anno 2021 komt zelfs Lambo niet weg met een nutteloze spoiler, en al helemaal niet op deze nieuwe Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2. Om de 50e verjaardag van de eerste verschijning van de Countach te vieren, plaatsen ze een andere ode.

Countach-achterlichten

De Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2 is de tweede facelift van Lambo’s raceauto. Eerst was er de normale Super Trofeo, daarna kwam de Evo. Ze verkochten al meer dan 400 exemplaren van de volbloed racer en willen met deze Evo2 de 500 aantikken. Het is een raceauto voor klantenteams, de Super Trofeo wordt dus niet door Lambo zelf ingezet op Le Mans of iets dergelijks. Klanten kopen een Huracán en racen ermee tegen andere klanten in het Super Trofeo-kampioenschap.

Het oogt goed

Naast een eigen mijlpaal viert Lamborghini met deze Evo2 meteen ook de verjaardag van de Countach. Dat doet het merk door het koetswerk rondom de achterlichten de kenmerkende vorm van de Countach-achterlichten te geven. Een stijlkenmerk van 50 jaar geleden verwerken in één van de extreemste en futuristisch gestileerde producten in je line-up, dat is geen garantie voor succes. Je moet echter toegeven dat ze het geflikt hebben: de Countach-achterlichten op de Super Trofeo Evo2 zien er fantastisch uit.

De neus van de Super Trofeo Evo2 onderging ook een ingrijpende make-over. De koplampen zijn nu smalle led-clusters. De hexagonale vormen blijven bewaard. Volgens Lamborghini zijn het allemaal stijlelementen die je de komende jaren mag verwachten op hun straatauto’s. Verder zijn de remmen verbeterd en is de aerodynamica geoptimaliseerd.

Specificaties en prijs

De Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2 gebruikt dezelfde 5,2-liter V10 als in de straatauto ligt. In de racer produceert de tiencilinder 620 pk. Al het vermogen gaat via een sequentiële zesbak naar de achterwielen. De prijs van de raceauto is 250.000 euro. Daar komt in Nederland geen BPM meer bovenop, want de auto staat niet op kenteken. Eigenaren van de huidige Evo kunnen een pakket kopen om te upgraden naar Evo2. Wellicht zijn er klanten met een straat-Huracán die dan weer de oude Evo-onderdelen willen gebruiken?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *