Niet alleen de F1 gaat volgend jaar aan de dichte velgen, ook de 992-generatie van de Porsche 911 kun je straks spotten met aerodisc-wielen. Nürburgring-specialist Manthey-Racing is blijkbaar uitgespeeld met de vorige generatie 911 en gaat nu door met de nieuwste generatie. De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 krijgt een vergelijkbare behandeling als eerdere MR-Porsches. Zoals je misschien al had meegekregen, kun je de kit straks gewoon bestellen bij de dealer.

De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 krijgt naar goede traditie een fijngeslepen (en instelbare) ophanging, betere remmerij en lichtgewicht velgen, waarvan je op de achterste aerodynamische schijven kunt laten monteren. Daarnaast is er een splitter vóór, een diffuser achter en een koolstofvezel achtervleugel. De nieuwe onderdelen zijn uitvoerig getest op de Nürburgring. De prijs van de MR-kit voor de GT3 is nog niet bekend. Wel weten we dat hij vanaf het tweede kwartaal van 2022 te krijgen is.

De Manthey-Racing Porsche 911 GT3 is sneller, maar hoeveel is onbekend

Wat de onderdelen doen voor de Nürburgring-tijd is nog niet bekend, maar de verwachtingen zijn hooggespannen. De standaard GT3 is al bloedsnel. ‘De eerste performance-kit voor een nieuwe modelserie is altijd iets speciaals en we zijn erg trots dat we nu de eerste resultaten kunnen presenteren’, aldus Manthey-Racing. ‘Tijdens het fine-tunen reed het productiemodel 17 seconden sneller dan zijn voorganger op de Nordschleife, de traditionele maatstaf voor alle sportwagens. Dat is echt indrukwekkend en we kunnen niet wachten om te zien hoe snel de auto zal zijn met de Manthey-kit.’

Ook als daily driver in te zetten

We zijn benieuwd hoeveel seconden Manthey-Racing nog heeft kunnen vinden bij de nieuwe GT3 – hij is al zo bijzonder snel rond de Ring. Als je bang bent dat je GT3 een stuiterbak wordt na de behandeling, dan stelt MR je alvast gerust: ‘De ontwikkelaars hebben zich niet alleen gefocust op de prestaties op het circuit, maar ook op ervoor te zorgen dat de auto’s geschikt blijven voor dagelijks gebruik, zodat klanten ontspannen naar de circuitdagen kunnen reizen in hun GT3’s.’