De eerste zin op de website van MegaRexx zegt eigenlijk al genoeg: ‘Hou je van het agressieve uiterlijk en de offroad-performance van de Ford Raptor, maar heb je GROTE DIESELPOWER nodig?’ Het bedrijfje uit het zonnige Wilmington in Amerika bouwt pick-ups van Ford om tot MegaRaptors die de Ford F-150 een minderwaardigheidscomplex geven. Ze zijn na de conversie 40 centimeter breder dan standaard.

Megarexx MegaRaptor naast F-150 RaptorFoto(‘s): Megarexx

Als je hem zo ziet, verwacht je dat de MegaRexx MegaRaptor een omgebouwde Ford F-150 Raptor is. Dat is niet zo. Ze pakken een Ford Super Duty (dus een zwaardere F-250, F-350 of F-450) met een 6,7-liter dieselmotor. Het plaatwerk voor en achter wordt vervangen door breder en agressiever ogend glasvezel spul. Door het nieuwe koetswerk ziet de Megaraptor eruit als een boze Stadium Super Truck.

De MegaRexx MegaRaptor is zo laag mogelijk

Daarnaast wordt bijna het volledige onderstel aangepast voor betere offroad-prestaties. Ze verhogen naar eigen zeggen de pick-up minimaal om het zwaartepunt laag te houden. We durven te stellen dat dat niet helemaal is gelukt, met name dankzij de enorme 46-inch banden. De 6,7-liter diesel-V8 blijft in principe standaard. Met bijna 1.500 Nm en 475 pk is er ook niet heel veel méér nodig. Wel veranderen ze de overbrengingen zodat de auto sneller accelereert.

Opties

Elke MegaRexx MegaRaptor die de garage verlaat, is uniek qua kleur en qua opties. Klanten kunnen zelf kiezen wat ze in, op en aan hun MegaRaptor willen hebben. Bijvoorbeeld een flinke rits lampen in de bullbar of een rolkooi achterop. Het bedrijf bouwt al langer Fords om, maar recentelijk hebben ze het design herzien naar wat je nu ziet. Omdat elke pick-up net even anders is, geeft het bedrijf helaas geen prijs op.