Specificaties Mercedes-Maybach S 680 bekend

Het beste van Mercedes nog nét iets beter, zo kun je de Mercedes-Maybach S-klasse het beste omschrijven. Al zeven generaties staat de S-klasse bovenaan de voedselketen bij het Duitse merk. Sinds de vorige generatie luistert de absolute topper van het gamma naar de naam Mercedes-Maybach S-klasse. Nu onthult Mercedes de specificaties van de dikste uitvoering: de Mercedes-Maybach S 680 met V12-motor.

Specificaties Mercedes-Maybach S 680

Voor alle doorsnee Mercedes-modellen – en zelfs voor AMG – schrapte het merk alle V12-motoren. Gelukkig mag Maybach nog wel aan de slag met de twaalfcilinder. Net als Pagani, trouwens, maar dat is een ander verhaal. De 6,0-liter V12 met twee turbo’s produceert 612 pk en 900 Nm. De 0-100-tijd van de S 680 is 4,5 seconden en de topsnelheid is 250 km/u.

V8-versie

De V12-versie is niet de snelste S-klasse. De Maybach is alleen leverbaar met een langere wielbasis en weegt daarom iets meer. De 503 pk sterke V8-versie met korte wielbasis is 0,1 seconde sneller naar de 100 km/u. Inderdaad: lekker boeiend. Van de Mercedes-Maybach S-klasse is er ook een V8-versie met 503 pk en 700 Nm. Hiervan is de 0-100-tijd 4,8 seconden. De topsnelheid van 250 km/u is gelijk voor alle modellen.

Twee lakkleuren

De Mercedes-Maybach S 680 en S 580 kun je herkennen aan de tweekleurige lak. In totaal zijn er tien kleurencombinaties om uit te kiezen en het kost in Duitsland 14.875 euro om de S-klasse in twee kleuren te laten spuiten. In Nederland zal het iets duurder zijn vanwege de BPM. Meesturende achterwielen (1.547 euro in Duitsland) zijn in vergelijking een koopje. Tel zeker nog even 3.808 euro op bij de prijs voor zilveren champagneglazen. Die mogen natuurlijk niet ontbreken.

Komt de S-klasse met V12 naar Nederland?

Dat is nog maar eventjes de vraag. Steeds meer importeurs kiezen ervoor om de dikste motoriseringen niet naar Nederland te halen. Hier worden de auto’s vaak te duur door de bijkomende belastingen. Mercedes Nederland kon nog niet bevestigen of de V12-versie naar hier komt. In Duitsland kost de S 680 in ieder geval 217.232 euro, dus hier zal ie nog wel iets duurder zijn. De V8-versie kost daar 164.565 euro.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *