VW wil 7 euro per uur vragen voor zelfstandig rijden

We zien het voorlopig nog niet gebeurden dat je een bestemming naar de auto brult en dat ie vervolgens op eigen houtje naar de locatie rijdt. De wetgeving is er nog niet helemaal (want wie is er aansprakelijk als het fout gaat?) en de techniek laat ook nog te wensen over. De ontwikkeling is echter in volle gang en autofabrikanten beginnen ook al rustig na te denken over hoe ze er wat extra eurootjes uit kunnen slepen.

VW wil 7 euro per uur vragen voor zelfstandig rijden

In een interview met het Duitse Die Welt zegt verkoopchef Klaus Zellmer dat Volkswagen het overweegt om bestuurders (of eigenlijk passagiers, op dat moment) een uurtarief te rekenen als ze de auto zelfstandig willen laten rijden. Volkswagen denkt aan een tarief van 7 euro per uur. Dus als jij in de auto stapt en je auto van Utrecht naar Maastricht laat rijden terwijl je zelf een krantje lees, dan kost dat je 14 euro bovenop je stroom- of benzinekosten.

Maar als we toch gaan betalen…

Als jij je auto een uurloon moet gaan betalen (tuurlijk, het geld gaat naar VW, maar speel nou eens leuk mee), dan vinden we ook wel dat de auto zijn eigen onderhoud mag gaan betalen – hij heeft tenslotte inkomen. Of wat dacht je van een vergoeding voor de warme garage waar hij elke nacht in mag parkeren? En als z’n Volkswagen-vriendjes op vrijdag komen chillen, wie mag dan de stroom betalen? Wordt het niet eens tijd dat ie z’n eigen stekkie gaat vinden?

Andere abonnementen

Het idee om 7 euro per uur vragen voor zelfstandig rijden is niet het enige idee dat Volkswagen heeft. Zo zijn ze druk bezig met andere opties die je achteraf kunt kopen via het infotainmentsysteem. Bijvoorbeeld tijdelijk meer actieradius uit je batterij of meer performance. Het klinkt een beetje als betalen voor het gebruik van je eigen spullen. Goed, we gaan in de toekomst zien waar het op uitdraait.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *